Ajánlott felbontás: 1024x768, True Color
Ajánlott böngésző Internet Explorer 6.0+, Get Firefox!   
Hungarian GTR Masters logo
BELÉPÉS
Név:

Jelszó:



Nem vagy még tag?
Regisztrálj!
LEGUTOLSÓ EREDMÉNY
GTR2 Nyár - Estoril
1 Benczédi Zsolt
2 Szabó Jácint
3 Gombkötő Csaba
EGYÜTTMŰKÖDÉS
KERESÉS
Google
FRISS FÓRUM TÉMÁK
FAQ


01. Milyen bajnokság ez?
Ez egy magyar autóverseny szimulátor bajnokság, amelyben a GTR - FIA GT Racing Game játékot használjuk.
A bajnokság lebonyolításához rendelkezésünkre áll egy dedikált szerver 100Mbit-es kapcsolattal, a hét minden napján a nap 24 órájában.
A bajnoságban a GET REAL elvet követjük, ami azt jelenti, hogy a lehető legélethűbb szabályok szerint versenyzünk.


2004. 12. 07.   Pál Ferenc


02. Miért nem látszik a tükörben semmi?
Kapcsold be az Options/Advanced menüben a Virtual mirrort. Ezt csak Offline állíthatod! Ha még ezután sem látszik a tükör, akkor cockpit nézetbe nyomj egy 1-est. Ha a normál tükör van beállítva és szürke a join után akkor is 1-est kell nyomni.


2004. 12. 07.   Zizics János


03. Stop & Go, büntetés

Ha hallod a pitrádióból hogy Stop&Go büntetést kaptál, és a képernyőn is kiírja a játék, akkor max két köröd van ahhoz hogy kimenj a boxba és letöltsd a büntetésed. A második kör végén kizárnak a versenyből, ha nem tötlöd le!

Kiegészítés: Előfordul futamon, hogy valaki büntetést kap de mindenkivel közlik rádión hogy menjen be stop & go-ra. Ez egy bug, ilyenkor csak annak kell bemenni akivel incar chat formájában is közli a program a büntetést, illetve tudja hogy szabálytalanságot követett el. A többiek nyugodtan mehetnek tovább!



2004. 12. 11.   Zizics János


04. Hányan lehet egyszerre online versenyezni?
Az elméleti - a játék által engedett- határ 56, eddig biztosan tudjuk hogy 30-35 ember tud egyszerre versenyezni.


2004. 12. 11.   Csiki Péter


05. Hogyan tudom azt hogy kik vannak előttem a pályán?
A "TAB" gombot kell lenyomni és így láthatóvá válik hogy az előttünk levő 3 autóban ki ül és hányadik a futamon az adott pillanatban.


2004. 12. 11.   Csiki Péter


06. Hogyan lehet állítani, hogy ne pattogjon annyira az autó?
Az Options / Advanced menüben a "G-Force Simulation" résznél lehet állítani a pattogást.


2004. 12. 11.   Csiki Péter


07. Boxkiállás

Boxkiállási szándékunkat a "pit-in request" gombbal jelezhetjük. Ennek megnyomása nélkül is kimehetünk de mivel modellezve van a box személyzet készülési ideje, így valamivel hosszabb ideig tart a kiállás. A box határát átlépve a "pit limiterrel" tarthatjuk a 60 km/h alatti sebességet. Hogy megtaláljuk helyünket az options / realism részben beállíthatjuk a "pit stop markert" amely piros nyíl formájában mutatja a helyünket a boxban. Megállás után megjelenik a menü amelynek segítségével változtathatunk az előre beállított dolgokhoz képest a fel / le és jobbra / balra nyilakkal. Ha nem akaruk változtatni rögtön nyomjuk meg az "Enter"-t ha igen akkor tegyük ezt meg majd ezután nyomjuk meg az "Enter"-t. Ha stop & go büntetésünk van állítsuk be a "stop & go only"-t. Ezután a kerékcsere és tankolás automatikusan elvégzésre kerül ha nincsenek beállítva az ignition és starter gomb-ok (controller / buttons / extra). Ha ezek be vannak állítva akkor a motort a megérkezés után az "ignition" megnyomásával állítjuk le majd a végén az "ignition" majd a "starter" gombok megnyomásával indítjuk újra. A pályára való visszatérés során arra figyeljünk, hogy a "pit limiter"-t csak a box elhagyása után kapcsoljuk ki.

Ha valaki nem ismer még egy pályát célszerű az options / realism részben a "pit exit indicator"-t bekapcsolni, ez megmutatja melyik irányban kell a boxból kihajtani edzéseken és warm-up-on. 

Mivel egy csapat csak egy box-személyzetet tud használni boxkiállásnál, ha két ugyanolyan csapatba tartozó autó egyszerre megy ki a boxba futamon az egyiknek meg kell várnia míg az előtte levővel végeznek és csak utána kerülhet sorra.



2004. 12. 11.   Csiki Péter


08. Felvezető kör és Rajt

Ha a warm-up-ról a race-re ugrik a program mindenkinek 30 másodperce van, hogy kimenjen a gridre. Aki benntragad a boxban az a boxból rajtolhat el a mezőny után amikor a boxkijárat lámpája zöldre vált.

A Felvezető körben nem érdemes összevissza rángatni a kormányt illetve nagy gyorsításokkal és fékezésekkel megpróbálni bemelegíteni a gumikat mert ez egyrészt rendkívül balesetveszélyes másrészt nem fognak ettől jelentősen jobban bemelegedni  gumik. Csak arra kell figyelni hogy tartsuk az előttünk haladókkal a lépést veszély nélkül de közel, hogy ne maradjunk le.

A futam a "green-flag" jelzésre indul, előzni (az előttünk levő pilóta autójának elejét jelző képzeletbeli vonalat a saját autónk elejét jelző képzeletbeli vonallal átlépni előrefelé) csak a start/cél vonalon való áthaladás után lehet, tehát lehetünk a másik mellett, már megkezdhetjük az előzést, de a vonalig 1mm-el sem kerülhetünk a másik elé.

Hogy nehogy hamarabb elfogyjon a benzin mint arra számítunk, a futamot megkezdő benzin mennyiségnél érdemes arra is gondolni, hogy az óra a rajtnál indul, viszont a felvezető körre is szükség van benzinre.   



2004. 12. 13.   Csiki Péter


09. Lekörözés

Sajnos a lekörözendő pilótának nem lengetik a kék zászlót, a pit-rádión kap üzenetet ("blue flag, pull over, let them through") jó esetben, hogy engedje el a mögötte levőt, de ez nem mindig következik be. Ezért ha a leköröző pilóta látja hogy nem akarják elengedni lámpája bekapcsolásával illetve ki-be kapcsolgatásával jelezze az előtte haladónak, hogy engedje el. Fordítva, ha egy pilóta azt látja, hogy a mögötte érkező autónak be van kapcsolva a lámpája illetve villog akkor próbálja meg minél hamarabb elengedni.

Ha valaki nem tudja ki van előtte/mögötte a "TAB" gomb enyomásával láthatja az előtte/mögötte haladó 3 pilóta nevét és utána zárójelben a pillanatnyi helyezését, így bizonyosodhat meg hogy lekörözendő versenyző van-e előtte vagy fordított esetben a mögötte érkező pilótát el kell engednie, vagy küzdhet vele a pozicióért. A tükörben a hátulról érkező pilóta neve és helyezése nem látszik, ha viszont egyszerre lenyomjuk a "jobbra néz" és "balra néz" gombokat akkor hátranézünk és így már látható az információ.

Ha valaki úgy érzi nem tud bizonyosságot szerezni hogy lekörözik-e éppen, akkor kapcsolja be a HUD-ot cockpit nézetben, amelyen a "kék zászló" jelzés villog ha valakit éppen leköröznek! (lásd 13-as kérdés)



2004. 12. 13.   Csiki Péter


10. Hol lehet tájékozódni köridőkről?

A GTR-rank-en: http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank/

Ide célszerű mindenkinek felrakni a saját idejeit is.



2004. 12. 13.   Csiki Péter


11. Hogyan tudom beállítani, hogy hány autót lássak a pályán?
Az Options / Video menüben a "Maximum Visible Vehicles" résznél, ennek csökkentésével nő az fps, jobban fut a program.


2004. 12. 13.   Csiki Péter


12. Szaggat a játék, mit tegyek?
Nem minden esetben de sokszor segít ha a GTR könyvtáradban a config.ini fájlban átírod a VBSTRATEGY=1 sort VBSTRATEGY=0-ra.


2005. 01. 03.   Pál Ferenc


13. Hogyan tudom láthatóvá tenni a HUD-ot cockpit nézetben?
A plr fájlban (GTR/UserData/játékosnév/játékosnév.plr fájl, notepad-el szerkesztve) a "Graphic Options" részben "Allow HUD in cockpit=0"-t át kell írni "1"-re. Ezzel a HUD bal oldali "flags" részében villogva láthatóva válnak a zászlójelzések cockpit nézetben.


2005. 01. 09.   Csiki Péter


14. Hogyan lehetséges, hogy még mindig van join-lag az 1.2-es patch-el is?
Az Options/Quick Chat/Add new cars" részben át kell állítani az "always"-t "garage only"-ra.


2005. 01. 09.   Csiki Péter


KÖVETKEZŐ FUTAM


Circuit de Spa-Francorchamps, 2003
2008. 06. 08.
GTR2 Nyár
GT,NGT,G2,G3
ÉLŐ KÖZVETÍTÉS
GTR2 - GTR-Masters.hu #1
Enna - Practice1
1 Bálint Hatvani
2 Attila Terjék
3 Gusztáv Szloboda
4 Mark Horvath
5 Balázs Sziráczki
6Balogh Tamás
GTR2 - GTR-Masters.hu #2
Barcelona - Practice1
Nincs online versenyző
GTR2 - GTR-Masters.hu #3
Barcelona - Practice1
Nincs online versenyző
RACE07 - GTR-Masters.hu #1
Estoril - Practice1
Nincs online versenyző
GTL - GTR-Masters.hu #1
Mugello - Practice1
Nincs online versenyző
GTR - GET REAL