Ajánlott felbontás: 1024x768, True Color
Ajánlott böngésző Internet Explorer 6.0+, Get Firefox!   
Hungarian GTR Masters logo
BELÉPÉS
Név:

Jelszó:



Nem vagy még tag?
Regisztrálj!
LEGUTOLSÓ EREDMÉNY
GTR2 Nyár - Estoril
1 Benczédi Zsolt
2 Szabó Jácint
3 Gombkötő Csaba
EGYÜTTMŰKÖDÉS
KERESÉS
Google
FRISS FÓRUM TÉMÁK
SZABÁLYOK
Utolsó módosítás: 2006. 09. 27.   Pál Ferenc
Versenyzői KÓDEX
1. Fair Play
Minden versenyzőtől elvárt a maximálisan sportszerű viselkedés mind a versenypályán mind azon kívűl!

2. Névhasználat
Minden versenyzőnek saját, valós névvel kell versenyeznie! Ez azt jelenti, hogy bármikor, amikor belép a szerverre - akár csak gyakorlás céljából - vezeték és keresztnevének kötelezően szerepelnie kell versenyzői nevében. Igény szerint saját neve mellett nicknév is megjeleníthető. Amennyiben valaki a névhasználati kötelezettségének nem tesz eleget, el kell hagynia a szervert. Nagyon fontos, hogy a neved az angol nyelv szerint add meg (fordított sorrendben) mert a játék nagyrészt csak a neved második részét jeleníti meg.

3. Szervertagság
A szerver titkos jelszavának a kiadása nem szervertagok számára tilos! Ha valamely szervertag ezt mégis megteszi, szervertagságát automatikusan elveszíti.

Ha bajnoki vagy egyéb tétre menő futamon a szerverjelszó kiadása szükséges a szerverátjárhatóság keretében versenyző vagy egyéb pilóták számára, ezt csak a Versenyigazgatóság teheti meg.

4. Lag
Amennyiben valaki lagol, vagyis nem stabil az Internet kapcsolata és így autója ugrál, és ezáltal igen komoly balesetveszélyt jelent pilótatársai számára, a szervert el kell hagynia! Bajnoki vagy egyéb tétre menő futamon a Versenybíróság utasítja a lagoló pilótát a szerver elhagyására. Ebben az esetben a lagoló pilóta adott futamra már nem térhet vissza! (Természetesen a fórumon a futam után szívesen segítünk, hogy a lagolási probléma a következő futamra megoldódjon)

5. Chatstop
Bajnoki vagy egyéb tétre menő futamon, az időmérő edzésen és verseny közben a chat nem engedélyezett, beszélgetni szigorúan tilos! Ez azt jelenti, hogy ezekben a session-ökben csak a Versenyigazgatóság és Versenybíróság tagjainak van joguk bármilyen chat-elésre, és nekik is azért, hogy a verseny tisztaságát és problémamentes lebonyolítását biztosítsák. Amennyiben valaki az időmérő edzésen lép be a szerverre akkor a köszönés is a chatstop megszegésének számít, tehát ilyenkor a köszönést is mellőzni kell. A cél az, hogy a pályán levő pilótákat semmi se zavarja, mindenki 100%-osan a versenyzésre tudjon koncentrálni. Szabadedzéseken és a warmup alatt minimális beszéd engedélyezett. Ezt azt jelenti, hogy valóban csak akkor chat-eljen valaki, ha az tényleg szükséges számára.

Az egyetlen eset, amikor a chatstopot meg lehet szegni, ha valaki lagoló pilótát lát a pályán. Ebben az esetben röviden csak annyit kell beírni, hogy X.Y. lagol (semmi többet!). A Versenybíróság helyszínen levő tagjai ezután megvizsgálják hogy a lagoló pilótának milyen az Internet kapcsolata, és szükség esetén intézkednek. Amennyiben a versenybíróság utasítja a lagoló pilótát a szerver elhagyására, köteles szó nélkül elhagyni a szervert, bármilyen chat-elése a chatstop megszegésének számít!

A futam végén, amíg az összes pályán még versenyben levő pilóta át nem halad a célvonalon, és be nem fejezi a futamot, szintén érvényben van a chatstop!

6. Versenyzői magatartás a futamon
Időmérő edzés:
Amikor valaki nem a gyors körén van, akkor az elsőrendű szempont az, hogy ne akadályozzon senkit, aki a gyors körén van! A boxból történő kihajtáskor és a felvezető körön mindenkinek úgy kell autóznia, hogy még véletlenül se akadályozza a hátulról érkező, gyors körön levő pilótatársakat. Ha valaki kicsúszik, álljon be az aszfaltcsík mellé párhuzamosan (füvön, kavicságyban, vagy akárhol is van), majd lassan, óvatosan az aszfaltcsíkkal párhuzamosan elindulva - semmiképpen sem keresztben!!! - csak akkor térjen vissza a pályára és gyorsítson fel, ha megbizonyosodott róla (tükrökkel illetve hátranézéssel tájékozódva), hogy senki sem jön mögötte. Ha valaki hibázik a gyors körén -akár csak megcsúszik egy kicsit-, és tudja, hogy már nem fogja megjavítani addigi legjobb idejét, engedje el a mögötte érkező, gyors körön levő pilótatársakat, és készüljön a saját következő gyors körére.

Felvezető kör:
A felvezető körben mindenki igyekezzen nyugodtan haladva, a kormányt nem össze-vissza rángatva, illetve nem nagy gázadással és fékezéssel melegíteni a gumikat és a fékeket, valamint tartsa a követési távolságot az előtte haladó autóval, anélkül hogy túlzottan megközelítené, vagy leszakadna! Attól, hogy valaki vadul cikázik, illetve padlógázzal és padlófékkel próbálja bemelegíteni a fékeket és a gumikat, nem fognak jobban működni a fékei, és nem lesz jelentősen nagyobb a tapadása a rajt után, mint annak, aki nyugodtan haladva teljesíti a felvezető körét, viszont egyértelműen balesetveszélyt jelent a többiek számára!

Rajt:
A zöld zászlójelzés után előzni, csak a start/célvonal átlépése után lehet! Ez azt jelenti, hogy adott pilóta autójának legelső pontja nem lehet előrébb a start/célvonalon történő áthaladás pillanatában, mint a rajtrácson előtte levő pilóta autójának legelső pontja.

A rajtnál és az első körben az általános elv a "rendkívül óvatosan"! A gumik és a fékek még nincsenek üzemi hőmérsékleten, ami növeli a hibázás esélyét. Az időmérőn elvesztett pozíciókat nem a rajt utáni másodpercekben, illetve az első körben kell visszahozni egy 1-1.5 órás futamon, különös tekintettel arra, hogy senki sem örül, ha több napos vagy akár több hetes készülés után egy meggondolatlan pilótatárs véget vet a versenyének az első kanyarban, vagy az első körben, amikor még együtt van a mezőny! Természetesen a meggondolatlan manőverek később sem népszerűek.

Előzések:
Ha valakit éppen előzni szeretne a mögötte levő pilóta, szigorúan tilos idióta vonalvezetést használnia, cikáznia a másik előtt, blokkolni másikat, "bezárni az ajtót" előtte. A kanyar előtt el kell döntenie melyik ívet választja -a belsőt vagy a külsőt-, és utána ott is kell, hogy maradjon.

Ha valaki előzni szeretné az előtte haladót, ha rögtön "nekiugrik" nagy valószínűséggel ütközés lesz a dologból. Hiába gyorsabb valaki, mint az előtte levő, nem tolhatja le a pályáról. Ilyenkor fel kell térképeznie az előtte haladó pilóta milyen íveket használ, hol vannak a fékezési pontjai, hol bizonytalanabb esetleg, majd el kell döntenie a pálya melyik részén lesz a legjobb esélye az előzésre, és ott érdemes próbálkoznia. Bizony ez akár körökön keresztül eltarthat, de a körültekintően elvégzett, megfontolt manőverekkel sokkal nagyobb az esély az estleges ütközés elkerülésére. Az is előfordulhat, hogy az elől levő, lassabb pilóta nem hibázik a futam végéig, ebben az esetben jobb megtartani a meglévő pozíciót mint belemenni egy „ha törik ha szakad megelőzőm” szituációba, amely könnyen mindkét pilóta futamának idő előtti befejezéséhez vezethet.

Előzési pozíciónak számít az, ha kigyorsításnál a következő kanyar bejáratához érve sikerül a másik pilóta mellé kerülni. Ebben az esetben, annak a pilótának joga megválasztani a kanyarvétel ívét, aki előrébb van a kanyar bejáratához érve. Természetesen az előrébb levő pilótának figyelnie kell a valamilyen szinten mellette levő pilótára, de ha ilyenkor ütközés történik a felelősség az esetek túlnyomó többségében a hátrébb levő pilótát terheli. Az, amikor a hátul levő pilóta a fékezési ponthoz érve nincs az elől haladó pilóta mellett valamilyen szinten -tehát az előző pilóta autójának eleje az előzendő pilóta autójának hátuljával vagy hátsó harmadával van csak egyvonalban- nem tekinthető előzési pozíciónak, így ha valaki magát "bedobva" előzési pozíció nélkül próbál meg előzni, és balesetet okoz, akkor a felelősség őt terheli.

Lekörözések:
A kék zászló jelzéskor a lekörözött igyekezzen ésszerűen csökkenteni versenytempóját (lehetőleg fékezés nélkül), megtartva kanyarodási / haladási vonalait, így a hátulról érkező gyorsan eldöntheti, hogy honnan és mikor akarja/tudja megelőzni. A legtöbb probléma ilyen esetben az elöl haladó váratlan reakcióiból származik. Az hogy egy pilóta mögött érkező másik pilóta leköröző vagy sem, a tab gomb lenyomásával és hátranézéssel (a tükörben nem látszik!) ellenőrizhető mivel a pilóta neve mellett az is megjelenik, hogy éppen hányadik a versenyben.

Kicsúszás a pályáról:
Ha valaki kicsúszik, álljon be az aszfaltcsík mellé párhuzamosan (füvön, kavicságyban, vagy akárhol is van), majd lassan, óvatosan az aszfaltcsíkkal párhuzamosan elindulva -semmiképpen sem keresztben!!!-csak akkor térjen vissza a pályára és gyorsítson fel, ha megbizonyosodott róla (tükrökkel illetve hátranézéssel tájékozódva), hogy senki sem jön mögötte, és így maximális biztonsággal tud visszaállni a versenybe.

Sérült autó:
Ha valakinek olyan módon sérül az autója, hogy nem képes uralni, ha még biztonságosan el tud jutni a boxig, akkor ki kell mennie és meg kell próbálnia rendbe hozatni azt! Ha nyilvánvaló, hogy nem tud eljutni a boxig, vagy a boxkiállás után sem uralható az autója, köteles ESC-t nyomni és így kilépni a pályáról!
KÖVETKEZŐ FUTAM


Circuit de Spa-Francorchamps, 2003
2008. 06. 08.
GTR2 Nyár
GT,NGT,G2,G3
ÉLŐ KÖZVETÍTÉS
GTR2 - GTR-Masters.hu #1
Enna - Practice1
1 Bálint Hatvani
2 Attila Terjék
3 Gusztáv Szloboda
4 Mark Horvath
5 Balázs Sziráczki
GTR2 - GTR-Masters.hu #2
Barcelona - Practice1
Nincs online versenyző
GTR2 - GTR-Masters.hu #3
Barcelona - Practice1
Nincs online versenyző
RACE07 - GTR-Masters.hu #1
Estoril - Practice1
Nincs online versenyző
GTL - GTR-Masters.hu #1
Mugello - Practice1
Nincs online versenyző
GTR - GET REAL